A?a??daki fotoğraflarda i?aretledi?im Ram Air Turbine midir?
Finalin son safhas?nda niye aç?lm?? olabilir? Otomatik mi aç?lm??t?r?
Ayd?nlat?rsan?z sevinirim.
Onurair TC-OAC A320 20.1.2008 14.19 Foto Biber
A?a??daki fotoğraflarda i?aretledi?im Ram Air Turbine midir?
Finalin son safhas?nda niye aç?lm?? olabilir? Otomatik mi aç?lm??t?r?
Ayd?nlat?rsan?z sevinirim.
Onurair TC-OAC A320 20.1.2008 14.19 Foto Biber
sanalpilot.com site yoneticisi
ISTANBUL/1966
Biber hocam do?rudur, kendisi RAT'dir ve umar?z kaza ile aç?lm??t?r! otomatik aç?lmad??? belli zira, bugüne kadar sizler taraf?ndan çekilen nerdeyse yüzlerce yak?n plan A320/321/319 /330/340 resmi gördük hiçbirinde ve hatta di?er uçaklarda da yoktu.
belki k?smi hidrolik bas?nc? kayb? ya?anm??sa, tedbir olarak açm??lard?r. Dedi?im gibi di?er halini pek dü?ünmek istemiyorum.
Hakan 737 Güven İstanbul-1970
TURKSIM Turksim Sanal Havacılık Akademisi
peki ne i?e yarar bu aç?lan türbin
Erim Tuna
Kanada
msn: tranceee@hotmail.com
Elektrik enerjisi üretir.Olas? bir motor kayb?nda motor jeneratör gücü kaybedilece?inden kokpit kararabilir.Bu RAT gerekli elektri?i üretir ve uça?a gerekli enerjiyi sa?lar.
Buğra Oğuzülgen - Istanbul / 1984
Spot-TR Photographer | http://www.spot-tr.com | http://www.jetphotos.net//showphotos.php?userid=35086
Rat bildi?im kadar?yla 1 kere aç?ld?m?, birdaha kokpitten kapat?lam?yor. Yerde bak?ma girmek durumunda kal?yor uçak.
Baz? uçaklarda otomatik çal??t???n? duymu?tum ama pek bilgim yok bu konuda, çünkü o kadar ar?zadan sonra , mant?ken onu otomatik açacak sistemin de çal???yor olmas? garip gemi?ti bana.
çok kabaca,benim bildi?im:
RAT, elektrik veya hidrolik bas?nç kayb?nda (ki uçaktaki bu iki güçte normalde motor veya apudan gelir) acil durum da hava ve rüzgar gücüyle elektrik ve hidrolik bas?nç üreten uça??n alt k?sm?nda aç?lan bir pervane ve acil durum ünitesidir.
Hocam sayende nas?l bir ?eye benzedi?ini görmü? olduk.
Kazayla ya da otomatik aç?lm?? olmas?na ihtimal vermiyorum.
GEN1 ya da GEN2'yi kaybettikleri için önlem olarak açm?? olabilirler.
K?sa bilgi;
http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine
Ugur Uzgan
Izmir/1971
Hocam gövde ve motor boya renklerinden yola ç?karak, uçak Onur Air m? acaba?
O?uz ?engezer
--------------------------
Uçulan Tayyare Tip Listesi:
TU-134A-3, L1010 Tristar 200, B727, B732, B734, B735, B738, B747SP-68, B743, DC-9-32, MD-80, MD-90, RJ70, RJ100, A310, A319, A320, A321
A320/A330/A340 serisi uçaklarda kullan?lan RAT, sadece hidrolik bas?nç üretir. Bu bas?nç ile uçuş kumanda yüzeylerini, ini? tak?mlar?n? vs çal??t?rabilirsiniz. Bunun yan?s?ra e?er elektrik sorununuz da varsa (yak?t yok, APU off), hidrolik bas?nc? ile çal??an Emergency Generator otomatik devreye girer, Emer Bus'? beslemeye ba?llar.<b id="quote">quote:</b id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"> Elektrik enerjisi üretir.Olas? bir motor kayb?nda motor jeneratör gücü kaybedilece?inden kokpit kararabilir.Bu RAT gerekli elektri?i üretir ve uça?a gerekli enerjiyi sa?lar.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote">
Uçaklar?n büyük k?sm?nda RAT hidrolik üretir. Baz? modellerde (CRJ gibi) elektrik üretenleri mevcuttur.
Herkese iyi günler
Kadir Sertata?
Hmm onu bilmiyordum Kadir hocam demek airbus farkl?ym??,benim dedi?im Boeingler içindi.
Buğra Oğuzülgen - Istanbul / 1984
Spot-TR Photographer | http://www.spot-tr.com | http://www.jetphotos.net//showphotos.php?userid=35086
O?uz hocam,<b id="quote">quote:</b id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote">Hocam gövde ve motor boya renklerinden yola ç?karak, uçak Onur Air m? acaba?
<div align="right">Originally posted by osengezer*-*22/01/2008*:* 10:32:49</div id="right">
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote">
Onur air , TC-OAC , A320.
Kuyruk düz mavi. Kuyru?un bir sac parças? de?i?tirilmi?, di?er parçalarda onur air logo izleri gözüküyordu.
20 Ocak 2008 saat 14.19 da , 18L son yakla??nda 18L pist ba??na 700 metre kala çektim.
Büyük fotoğraflar? ak?am yüklerim.
sanalpilot.com site yoneticisi
ISTANBUL/1966