Sayfa 1/2 12 SonSon
18 sonuçtan 1 ile 10 arası
  1. #1
    Senior Member admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25-07-2001
    Yer
    Istanbul, Turkey.
    Mesajlar
    2.039

    Ram Air Turbine

    A?a??daki fotoğraflarda i?aretledi?im Ram Air Turbine midir?
    Finalin son safhas?nda niye aç?lm?? olabilir? Otomatik mi aç?lm??t?r?
    Ayd?nlat?rsan?z sevinirim.





    Onurair TC-OAC A320 20.1.2008 14.19 Foto Biber


    sanalpilot.com site yoneticisi


    ISTANBUL/1966

  2. #2
    Senior Member hakan737 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22-06-2002
    Yer
    istanbul, Turkey.
    Mesajlar
    9.524
    Biber hocam do?rudur, kendisi RAT'dir ve umar?z kaza ile aç?lm??t?r! otomatik aç?lmad??? belli zira, bugüne kadar sizler taraf?ndan çekilen nerdeyse yüzlerce yak?n plan A320/321/319 /330/340 resmi gördük hiçbirinde ve hatta di?er uçaklarda da yoktu.

    belki k?smi hidrolik bas?nc? kayb? ya?anm??sa, tedbir olarak açm??lard?r. Dedi?im gibi di?er halini pek dü?ünmek istemiyorum.
    Hakan 737 Güven İstanbul-1970
    TURKSIM Turksim Sanal Havacılık Akademisi


  3. #3
    Junior Member
    Üyelik tarihi
    29-08-2007
    Yer
    Vancouver, Canada.
    Mesajlar
    13
    peki ne i?e yarar bu aç?lan türbin
    Erim Tuna
    Kanada
    msn: tranceee@hotmail.com

  4. #4
    Senior Member TC-BUG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15-07-2004
    Yer
    Istanbul, Turkey.
    Mesajlar
    3.950
    Elektrik enerjisi üretir.Olas? bir motor kayb?nda motor jeneratör gücü kaybedilece?inden kokpit kararabilir.Bu RAT gerekli elektri?i üretir ve uça?a gerekli enerjiyi sa?lar.
    Buğra Oğuzülgen - Istanbul / 1984
    Spot-TR Photographer | http://www.spot-tr.com | http://www.jetphotos.net//showphotos.php?userid=35086

  5. #5
    Rat bildi?im kadar?yla 1 kere aç?ld?m?, birdaha kokpitten kapat?lam?yor. Yerde bak?ma girmek durumunda kal?yor uçak.
    Baz? uçaklarda otomatik çal??t???n? duymu?tum ama pek bilgim yok bu konuda, çünkü o kadar ar?zadan sonra , mant?ken onu otomatik açacak sistemin de çal???yor olmas? garip gemi?ti bana.

    çok kabaca,benim bildi?im:
    RAT, elektrik veya hidrolik bas?nç kayb?nda (ki uçaktaki bu iki güçte normalde motor veya apudan gelir) acil durum da hava ve rüzgar gücüyle elektrik ve hidrolik bas?nç üreten uça??n alt k?sm?nda aç?lan bir pervane ve acil durum ünitesidir.

  6. #6
    Senior Member
    Üyelik tarihi
    21-07-2002
    Yer
    , Turkey.
    Mesajlar
    279
    Hocam sayende nas?l bir ?eye benzedi?ini görmü? olduk.
    Kazayla ya da otomatik aç?lm?? olmas?na ihtimal vermiyorum.
    GEN1 ya da GEN2'yi kaybettikleri için önlem olarak açm?? olabilirler.

    K?sa bilgi;
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine

    Ugur Uzgan
    Izmir/1971

  7. #7
    Senior Member
    Üyelik tarihi
    11-12-2002
    Yer
    , Turkey.
    Mesajlar
    471
    Hocam gövde ve motor boya renklerinden yola ç?karak, uçak Onur Air m? acaba?
    O?uz ?engezer
    --------------------------
    Uçulan Tayyare Tip Listesi:
    TU-134A-3, L1010 Tristar 200, B727, B732, B734, B735, B738, B747SP-68, B743, DC-9-32, MD-80, MD-90, RJ70, RJ100, A310, A319, A320, A321

  8. #8
    Senior Member
    Üyelik tarihi
    11-05-2005
    Yer
    Eski?ehir, Turkey.
    Mesajlar
    142
    <b id="quote">quote:</b id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"> Elektrik enerjisi üretir.Olas? bir motor kayb?nda motor jeneratör gücü kaybedilece?inden kokpit kararabilir.Bu RAT gerekli elektri?i üretir ve uça?a gerekli enerjiyi sa?lar.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote">
    A320/A330/A340 serisi uçaklarda kullan?lan RAT, sadece hidrolik bas?nç üretir. Bu bas?nç ile uçuş kumanda yüzeylerini, ini? tak?mlar?n? vs çal??t?rabilirsiniz. Bunun yan?s?ra e?er elektrik sorununuz da varsa (yak?t yok, APU off), hidrolik bas?nc? ile çal??an Emergency Generator otomatik devreye girer, Emer Bus'? beslemeye ba?llar.

    Uçaklar?n büyük k?sm?nda RAT hidrolik üretir. Baz? modellerde (CRJ gibi) elektrik üretenleri mevcuttur.

    Herkese iyi günler
    Kadir Sertata?

  9. #9
    Senior Member TC-BUG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15-07-2004
    Yer
    Istanbul, Turkey.
    Mesajlar
    3.950
    Hmm onu bilmiyordum Kadir hocam demek airbus farkl?ym??,benim dedi?im Boeingler içindi.
    Buğra Oğuzülgen - Istanbul / 1984
    Spot-TR Photographer | http://www.spot-tr.com | http://www.jetphotos.net//showphotos.php?userid=35086

  10. #10
    Senior Member admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25-07-2001
    Yer
    Istanbul, Turkey.
    Mesajlar
    2.039
    <b id="quote">quote:</b id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote">Hocam gövde ve motor boya renklerinden yola ç?karak, uçak Onur Air m? acaba?

    <div align="right">Originally posted by osengezer*-*22/01/2008*:* 10:32:49</div id="right">
    </td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote">
    O?uz hocam,
    Onur air , TC-OAC , A320.
    Kuyruk düz mavi. Kuyru?un bir sac parças? de?i?tirilmi?, di?er parçalarda onur air logo izleri gözüküyordu.
    20 Ocak 2008 saat 14.19 da , 18L son yakla??nda 18L pist ba??na 700 metre kala çektim.
    Büyük fotoğraflar? ak?am yüklerim.
    sanalpilot.com site yoneticisi


    ISTANBUL/1966

Benzer Konular

  1. Mil-Mi24 Hind R/C turbine motorlu
    By hakan737 in forum Video
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 11-07-2009, 21:36
  2. GE90-115B Gas Turbine Jet Engine Testing
    By 99cent in forum Video
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-12-2007, 13:19

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •