Sayfa 1/2 12 SonSon
16 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Pencere modu

  1. #1
    ADMİN biber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17-05-2002
    Yer
    Istanbul, 1966
    Mesajlar
    1.795

    Pencere modu

    Flight simulatorde tam ekran görüntüden pencereli görüntüye geçmek için ALT ve ENTER tuşlarına beraber basıyoruz, tekrar full ekrana geçmek için aynı tuşlara basarız.
    Pencere modunda iken ekranımıza üç yatay çubuk çıkar;


    1 . ekranın en alt kısmında gri görev çubuğu, klasik windows görev kısayolları vardır üzerinde
    2. gri menu çubuğu , üzerinde flight, aircraft vs menu grupları vardır
    3. en üstte ise mavi , üzerinde programın ismi yazan çubuk vardır


    Çoğunlukla pencere modunda uçuyorsanız ve bu çubukların görüntüde yer kaplamamasını istiyorsanız;


    1. Görev çubuğuna sağ tıklayın, özellikleri seçin, görev çubuğunu otomatik olarak gizle seçeneğini işaretleyin. Bu durumda siz simulatorde iken mouse ile en alt bolume gelmedikçe görev çubuğu gözükmeyecektir.
    2. Sim içerisinde iken alt tuşuna birkaç saniye basılı tutarsanız gri menu çubuğu yok olacaktır. Tekrar menuleri görmek için alt duşuna basmanız gerekecektir.
    3. En üst mavi çubuğu yok etmek için autohotkey programına ve scripte ihtiyacınız olacak;
    a) www.autohotkey.com adresinden autohotkey programını indirin
    b) avsim'den full screen scriptini indirin ( http://library.avsim.net/search.php?...ull_screen.zip)
    c) zipli dosya içinde çıkan scripti autohotkey programında çalıştırın.
    d)Daha sonra flight simulatoru başlatın ve Win+F11 tuş kombinasyonu kullanark mavi şeriti yok eder ve tekrar getirebilirsiniz.
    http://www.sanalpilotuz.biz/deneme1/image.php?type=sigpic&userid=3&dateline=1336667157

  2. #2
    Senior Member vikartindur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30-11-2006
    Yer
    Kuşadası, Turkey.
    Mesajlar
    814
    Hazır pencere moduna geçmişken, ben de korkulu rüyamız VAS'ın anlık olarak ne kadar kaldığını görüntüleyebileceğimiz ayarlamayı anlatayım:

    1.Simülasyonu açtıktan sonra FSUIPC'yi açıyoruz. FSUIPC açılınca "Logging" sekmesine giriyoruz.


    2.Logging sekmesini açtıktan sonra sağ tarafta göreceğimiz "Specific Value Checks" kutularından herhangi birinde Offset sütununa 024C (O harfi değil, sıfır) değerini giriyoruz. Hemen yandaki Type sütununda da S32 değerini seçiyoruz.


    3.Birazcık aşağıdaki Display to kısmında VAS değerinini nerede görüntüleneceği soruluyor. Orada "FS Title Bar" seçersek pencere moduna aldığımızda en üstte Turkuaz kısımda bize elimizde kalan VAS değerini verecektir.


    4.FS Window da seçebiliriz. Ancak o zaman ekranda koskocaman bir yeşil bant gözükecek.


    FSUIPC'nin bir güzelliği, VAS değeri 600k gibi bir değere indiği zaman sürekli tekrarlayan tipik windows "ping" sesi ile bizi uyarması. Bu sesi almaya başladığımızda uçuşumuzu kaydedip daha sonra farklı grafik ayarları ile yeniden kaldığımız yerden devam etmemiz mümkün. P3D üzerinde PMDG 777 ile uzun bir uçuşun sonunda pingleri duymaya başladığımda önce LNAV ve VNAV modundan, sonra da pisti görünce otopilottan çıktığımda son saniyelerde çok değerli VAS kazanıp OOM'den yırtmıştım. )
    Tuna Bilgi - 1977

    ASUS G-750 Notebook (Modifiyeli win.10 )
    MSFS - 2020
    X-Plane 12 bekliyorum


  3. #3
    Senior Member fatih.koz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29-11-2002
    Yer
    Istanbul, TR
    Mesajlar
    5.789
    Bu arada VAS'ın "Virtual Address Space" olduğunu ve kabaca "Fs'imizin kullanabileceği boş RAM alanı" olduğunu da yazmış olalım , leblebi daha şirin bir hal alsın

    Buradan yola çıkarak gelebilecek bir soruya da cevap verelim;

    * Sistemimde 16 GB Ram var ama Fs sadece 2 GB görüyor (3 ya da 4'de olabilir bu değer), neden ?

    Çünkü VAS = RAM değildir, VAS programlarım RAM içinde kendilerine ayırdıkları çalışma alanıdır, bu alan tamamen fiziki RAM içinde olabileceği gibi bir kısmı optimizasyon sonucu PAGE FILE dediğimiz ve HDD üstüne yazılan alanda da olabilir.

    32bit işletim sisteminde çalışan 32bit bir yazılım standart olarak maksimum 2 GB adres alanına yani VAS'a sahiptir, birkaç küçük Windows püf noktası ile bu alan en fazla 3 GB'a çıkartılabilir.
    64bit işletim sisteminde çalışan 32bit bir yazılım için ise bu değer maksimum 4 GB olabilir.
    64bit işletim sisteminde çalışan 64bit bir yazılım için ise hatırladığım kadarı ile bu değer 8 TB olabiliyordu (emin değilim, daha yüksekte olabilir. Bize lazım değil neticede)

    Fs'imizin 32bit mimari ile yazılmış bir program olduğunu düşündüğümüzde, sistemimizde ne kadar RAM olursa olsun VAS'ımızın belirlenmiş limitleri aşamayacağını da görmüş oluruz.

    Bu durumda ikinci bir soru gelebilir aklımıza, "O zaman neden 8 GB ya da 16 GB ram alıp takıyoruz ki sistemlerimize, 4 GB alalım geçelim daha iyi değil mi ?" ...

    Pek değil Burada bilinmesi gereken en önemli husus işletim sisteminiz ve arka planda çalışan bilimum tüm uygulamalarınızın da kendilerine ait VAS'ları olacağıdır Sisteminizdeki fiziksel RAM miktarı tek bir program için değil, simultane olarak çalışan tüm uygulamalar için kullanıldığından 8 GB ve üstü fiziksel ram miktarları sistemin geneli düşünüldüğünde faydalıdır.

    Bir de küçük leblebi katkısı yapayım bu genel izahattan sonra ;

    VAS kendi kendine resetlenen ya da temizlenen bir alan değildir, dolayısı ile bir uçuşa başladığınızda : meydan , uçağınız , diğer uçaklar, bulutlar, autogen vb. aklınıza ne geliyorsa hepsi VAS içinde yerlerini alırlar ... Siz o meydandan kalkıp gittiğinizde üzerinden geçtiğiniz bölgelerdeki kaplamalar ve meydanlar da (eğer yükleniyorlar ise) VAS'ı doldurmaya devam ederler. Siz 2000 nm sonra inerken bile halen ilk kalktığınız meydana ait veriler VAS'tadır

    İşte bu yüzden birçok dostumuz uzun uçuşlarda OOM (Out Of Memory) ikazı alarak sinir krizine girerler Bozuk bir bgl dosyası, gereksiz kullanılmış bir HD kaplama, gerçeğinden ayırt edilemeyen ultra poligonlu bir uçağın üzerine giydirilmiş 32Mb'lık 4096x4096 kaplamalar, her bölge için ayrı ayrı uydu görüntüleri ile elde edilmiş zemin kaplamaları, hiç uçmadığınız ve belki de hiç uçmayacağınız ama "çok güzelmiş yahu" diyerek kurduğunuz optimizasyonu yapılmamış ve üzerinden sıklıkla geçtiğiniz bir meydan vs. vs. buna neden oluyor olabilir ...

    VAS'ı uçuş sırasında temizlemenin şu an için benim bildiğim tek yolu uçuşu kaydedip yeniden yüklemektir. Böylece artık çok uzağında olduğunuz bölgelerden kaynaklanan VAS girdileri silinir, nispeten daha müsait bir VAS ile yolunuza devam edersiniz. FsX içinde dilerseniz bir tuş takımı atayarak "Scenery Reload" da yapabilirsiniz, bunun da nispeten iyi yönde etkisi olacaktır.

    Ayrıca uçmadığınız meydanları deaktif duruma getirmek (uçuşa başlamadan önce Scenery Library ile simulatör içinden ya da yardımcı bir program ile simulatör dışından) ciddi fayda sağlar aklımızda bulunsun.

    Emniyetli keyifli uçuşlar
    Konu fatih.koz tarafından (19-02-2015 Saat 18:58 ) değiştirilmiştir. Sebep: Düzletme ve Geniş Ekleme
    B. Fatih KOZ [Antalya / Southwind Airlines / Flight Dispatcher, Instructor]

    [ X-Plane 12 / MsFs 2020 / DCS 2.7 ]
    [ AMD Ryzen5 5600X / Nvidia RTX 3060 Ti 8GB / 32GB DDR4 Ram | Asus TUF Gaming FX505DV: AMD Ryzen7 3750 / Nvidia RTX 2060 6GB/ 16GB DDR4 Ram ]

  4. #4
    Senior Member mustafa ece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24-07-2007
    Yer
    Antalya, Turkey.
    Mesajlar
    460
    Fatih Hocam Selamlar;
    O vakit cahil aklıma şu soru geliyor. Draw distance ayarı ile VAS'a yüklenecek verinin hangileri olabileceği kontrol altına alınabilir mi?
    Saygilar, sevgiler

    Mustafa ECE
    Antalya/1980

  5. #5
    Senior Member fatih.koz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29-11-2002
    Yer
    Istanbul, TR
    Mesajlar
    5.789
    Pek degil cunku gorulen objelerin tumu VAS'a gitmiyor, bir kismini direkt olarak aldigi komutla ekan kartiniz kendi hafizasinda tutuyor. Nasil tarif edebilirim bilemiyorum insan gibi duunursek iskelet ve kaslar VAS'ta iken deri kaplamasinin cogu VRAM'de ancak o deri ile kasin birlestigi alanlar yani obje ile kaplamanin baglantisi yine VAS'ta oluyor.

    Bir baska deyis ile siz bir bulutu gormusseniz zaten onu olusturan ana yapi vas'a yazilmistir, 60 mil otedeki diger bulut su an gordugunuz ile ayni tipte ise onu gormek ya da gormemek vas'i cok etkilemez.

    Ayni mantigi zemin ve landclass icin de dusunebilirsiniz... Misal Flight1'in ultimate terrain urunleri tum ozelliklerini actiginizda tam bir canavara donusur

    Fsx'te Vas optimizasyonunda Lod Radius degeri cok etkili oluyor. Fs9'da da Lod Target Fps idi yanilmiyorsam. Bunlarin standart degerlerini cok az asagi cekmek bile ciddi getiri sagliyor, arttirmak ise oom riskini arttirip performans dusuruyor.

    Sevgiler

    [ Sent via mobile device / Mobil cihaz ile gonderildi ]
    B. Fatih KOZ [Antalya / Southwind Airlines / Flight Dispatcher, Instructor]

    [ X-Plane 12 / MsFs 2020 / DCS 2.7 ]
    [ AMD Ryzen5 5600X / Nvidia RTX 3060 Ti 8GB / 32GB DDR4 Ram | Asus TUF Gaming FX505DV: AMD Ryzen7 3750 / Nvidia RTX 2060 6GB/ 16GB DDR4 Ram ]

  6. #6
    Fatih Bey merhaba. Hocam bir de SceneryConfigEditor adında bir program var. BU program bir işe yarar mı VAS konusunda. Geçen hafta 10 saatlik LTBA - KJFK uçuşum inişe saniyeler kala oom hatası nedeni ile sonlandı ve bahsettiğiniz gibi ben de çıldırdım. Acaba bu yöntemin bana faydası olur mu?

  7. #7
    ADMİN biber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17-05-2002
    Yer
    Istanbul, 1966
    Mesajlar
    1.795
    Sceneryconfigeditor programı scenery.cfg dosyasını düzenlemeye yarayan programlardan birisidir. Yükleyip, flight simulatore tanıttığınız (add scenery) meydanlardan kullanmadıklarınızı bu program vasıtasıyla pasif hale getirbilirsiniz. Mesela KJFK iniş meydanıysa ve simulatorde ilaveten addon KLGA ve KEWR meydanlarını tanıttıysanız bu iki meydanı pasif hale getirmek akıcılık anlamında katkı sağlar ve bir ihtimal OOM hatasını da önleyebilir. Çünkü bu ili meydan KJFK'in oldukça yakınında ve yaklşma sırsaında yükleniyor olmaları simulatorü yorar.
    Tabi bu scneryleri kaldırma işlemi FS/settings/scenery library menusunden de yapabilirsiniz, Sceneryconfigeditor sadece pratik kullanım imkanı sağlar.
    Herhalukarda bazı OOM'ler önlemenemiyor. Örneğin çok fazla deneme yapmış olmama rağmen PMDG NGX ile Flytampa EKCH meydanına OOM olmadan inemedim, halbuki biraz daha az komplike olan F1 ATR72 ile bu sıkıntıyı yaşamıyorum. PMDG uçakları maalesef memory kullanımı açısından biraz sıkıntılılar.
    Bazı durumlarda ya uçaktan ya da scneryden birinde fedakarlık gerekiyor. Bu durumlarda ben default meydan sceneryisini inişte tercih ediyorum.
    http://www.sanalpilotuz.biz/deneme1/image.php?type=sigpic&userid=3&dateline=1336667157

  8. #8
    Senior Member fatih.koz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29-11-2002
    Yer
    Istanbul, TR
    Mesajlar
    5.789
    Online uçmuyorsanız bu tarz uzun uçuşlarda son çeyreğe girmeden önce uçuşu kaydedip simulatörden çıkmak, sonra tekrar girip kaldığınız yerden devam etmek en sağlam çözüm.

    Online uçuyorsanız sadece destinasyon bölgesindeki gereksizleri değil, kalkış ve yol boyundaki kullanmayacağınız meydanları da deaktif etmek çözüm olabilir VAS kullanımı ve OOM için. Tabii bunlar uçağın ve ineceğiniz meydanın sorunlu olmadığı durumlarda işe yarar, eğer uçağınızda ya da direkt olarak ineceğiniz meydanda bir sorun varsa çok kısa bir uçuşta bile OOM alabilirsiniz.

    Scenery Config Editor'u ben ülkelere göre gruplandırmıştım, sadece iç hat uçacaksam LTBB ve LTAA (bu da kuzey güney diye iki bölüm) aktif ediyordum. Antalya'dan kalkıp Viyana'ya gideceksem de sadece Austria'yı aktif ediyorum, böylece sistemimde ne kadar scenery olursa olsun ben onların üstünden geçerken bile "deaktif" olduklarından yüklenmiyorlar. Divert etmem gerekirse de o meydanların default hallerini kullanıyorum oluyor bitiyor ki çok şükür yol boyunda bir ya da iki kez, destinasyonlarda ise en fazla beş kez divert gereği duymuşumdur.

    Meydanları kategorilere ayırıp aktif/deaktif ederek değerli bellek alanı kazanabileceğiniz gibi kullandığınız eklentilerin ve Fs'in ayarları ile de bu alanı sağlıklı tutabilirsiniz, velhasıl geniş bir konudur optimizasyon ve ayarlama. Birden hepsi olmaz, adım adım deneyerek ve görerek en ideal çözümü bulursunuz kendi sisteminiz için.

    Emniyetli keyifli uçuşlar
    B. Fatih KOZ [Antalya / Southwind Airlines / Flight Dispatcher, Instructor]

    [ X-Plane 12 / MsFs 2020 / DCS 2.7 ]
    [ AMD Ryzen5 5600X / Nvidia RTX 3060 Ti 8GB / 32GB DDR4 Ram | Asus TUF Gaming FX505DV: AMD Ryzen7 3750 / Nvidia RTX 2060 6GB/ 16GB DDR4 Ram ]

  9. #9
    Fatih ve Murat hocalarıma değerli bilgileri için teşekkür ederim.

  10. #10
    Fatih Hocam merhabalar,

    Benim problemime kulak verirseniz çok menmun olurum,,


    öncelikle default uçaklarda kaç saat uçarsa uçsun kesinlikle hiç bir problem yaşamıyorum..
    PMDG konusunda işler değişiyor,, öncelikle PMDG 737 de otopilotta 4-5 saat düz uçuş yaptırdığığm halde hiç bir sorun yaşamadım, defalarca kemara
    görüntüsünü değiştirdiğimde bile.. ama aynı PMDG uçağıyla LTBA üzerinde bir kaç inişten sonra, özellikle Map Görüntüsüne girip çıktığımda veya instant replay yaptıktan sonra
    ekran birden karışıyor, uçak görüntüsü kayboluyor sadece karışık sesler geliyor..
    bu arada Adminimizin önerisi olan UIAutomationCore.rar dosyası işe yaramadı.. ayarlarıda gayet düşük tuttugum halde bu problemi çözemedim.. bu arada sıkıntı sadece LTBA 'da değil
    lonrda gibi yogun meydanlarda benzer probemler yaşıyorum, önerilerinize ihtiyacım var
    şimdiden teşekkürler..

    sistemim
    i7 4790 3.6 ghz
    8 gb ram
    geforce gt 730 128 mbit ekran kartı
    64 mbit s

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •