Murat hocam, haklısınız, bendeki versiyon eskiymiş. Yenisini bulup, kurdum. Yarın deneyeceğim. Beceremezsem size gönderirim. Teşekkür ediyorum ilginize...
Murat hocam, haklısınız, bendeki versiyon eskiymiş. Yenisini bulup, kurdum. Yarın deneyeceğim. Beceremezsem size gönderirim. Teşekkür ediyorum ilginize...
Adnan YILMAZ
___DST718___
Asla birilerinin umudunu kirma, belki de sahip olduklari tek sey odur...
SketchUp'da deneme amaçlı çok basit bir bina çizip, bunu sadece 4 çeşit kaplama kullanarak .DAE formatlı olarak "Export" ettim. Bu dosyayı ModelConverterX'de açtım. Açılırken 2 adet
"ObjectRenderer The size of Night\Translucent_Glass_Tinted.jpg is not a power of 2, this is required by FS Warning"
hatası verdi...
Murat hocamın tarifi üzre, adım adım söylenenlerin tamamını yaptım. Ancak 2. satırlarda oluşan ....._LM dosyalarında sanırım sorun oluşuyor çünkü bu satırlarda resim yerine bomboş bir fon oluşuyor. "Save Textures" adımından sonra ise bir sürü;
"ObjectRenderer Failed to load texture: Wood_Bamboo_Medium_LM.dds Warning"
hatası oluşuyor.
Export sonrası ise sadece .dds dosyaları oluşuyor, ..._LM dosyaları yok.
Nerede hata yapıyorum ?
Adnan YILMAZ
___DST718___
Asla birilerinin umudunu kirma, belki de sahip olduklari tek sey odur...
Aldığınız mesajları hata mesajları değil ikaz /hatırlatma mesajı olarak yorumlayın.
1. Gece resmini siz oluşturacaksınız, modelconverterx sadece gece resmi de içerdiğini belirleyecek şekilde modeli (bgl) yapılandırır (bkz: yukarıda önerdiğim iş akışı madde 5 ". Photoshop veya alışkın olduğunuz resim editleme programınında orijinal model resminin gece goruntusunu oluşturup , ......_LM.DDS veya ....._LM.BMP olarak save edin ")
2. Eğer hazırladığınız resim dosyasının ebatları ikinin katları (örneğin 256x128, 512x256,1024x1024, 64x64 vs) değil ise resim ebat ikazı alırsınız, ideali; resim dosyası hazırlarken buna dikkat edersiniz veya modelconverterx/material editor/textures/resize all to power of 2 komutunun kullanarak bunu yaptırabilirsiniz.
3. Eğer hazırladığınız resim dosyalarını ilgili klasorde bulundurmaz iseniz , modelconverterx resmi bulamadım ikazı verir (failed to load texture)
Konu biber tarafından (16-04-2015 Saat 23:03 ) değiştirilmiştir.
Murat hocam, sanırım ben henüz bu safhayı geçemedim. Yani eklediğim resimde de göreceğiniz gibi; 2. resimler sanırım " ..._LM uzantılı gece resmi olacaklar" ama bende 2. resimler bomboş ve Save Texture & Export işlemi sonucunda da ..._LM uzantılı herhangi bir dosya üretilmiyor. Bu safhayı geçebilsem, elimde Mutlu hocamın gönderdiği bir pdf dosyası var. O dosyada ışıklandırmayı "Jasc Paint Shop Pro 7" isimli program yardımıyla yapmışlar. Ancak ben ..._LM dosyası üretemediğim için bu noktada tıkanmış durumdayım...
Bu konuda önerebileceğiniz (İngilizce bile olsa) detaylı anlatıma sahip bir kaynak var mı ?
Adnan YILMAZ
___DST718___
Asla birilerinin umudunu kirma, belki de sahip olduklari tek sey odur...
Ağabey,
Sen yanlış anlamissin. Model converter X Programı resim dosyası üretmeyecek. Sen bir kere photoshop gibi bir programla aynı gündüz resmini yaptığın gibi gece resmini yapacaksın ve sonra kaydedeceksin Ayrıca şunu da belirteyim FSX te o dosyanın lm uzantılı olmasına da gerek yok aslinda. MCXte yapabildiğin sadece bu gece resmini bu modelin gece texture'ı olarak atamak. O da night texture kısmına bu gece resminin ismini yazmak o kadar. Aslında çok çok basit.
Gerçi ben bu iş için MCX'i hiç kullanmam. Ne gerek var. Gmax'ta çalıştığım için gündüz resmini Maps altindan diffuse texture slotuna, gece resmini ise Self Illumination slotuna girerim is biter. Başka slotlar da var tabii, farklı amaçlar için, specular, dump, reflection, fresnel ramp gibi.
Material settings çok önemli.
Kolay gelsin. Elinize sağlık.
Mutlu ÇETiNKAYA
BURSA
Modelin gündüz ve gece resimlerini photoshop , Paint Shop Pro vs resim editleme programları kullanarak bizzat siz üreteceksiniz.
Modelconverterx in burada işlevi modelinizin gece resmi kullanıp kullanmadığını ve kullanıyorsa hangi isimli resmi kullandığı bilgisini bgl dosyasına eklemektir.
Mutlu hocam, Murat Hocam;
Bu noktada kafam karıştı. Ben zaten Sketchup'da bir bina resmi ürettim. Bu resmin aynısından, bir tane de, gece için üretme konusunu anlayamadım.
Elimde objenin gündüz görüntüsü olduğuna göre, muhtemelen aynı çizim üzerinde çalışarak, onun kaplamalarını gece moduna göre değiştirmeliyim. Ama bunu nasıl yapacağımı bilmiyorum. Çünkü gece ışıklandırması konusuna ilk kez bulaştım ve bilgim "sıfır". Bu "sıfır zemin" düzleminde beni yönlendirirseniz mutlu olacağım
Adnan YILMAZ
___DST718___
Asla birilerinin umudunu kirma, belki de sahip olduklari tek sey odur...
Adnan hocam
Yani objenin modelinden bir tane daha yapacaksıniz demiyoruz, kaplama yapacaksıniz gece için. Sonuçta bir gündüz kaplamaniz var bir de gece. Modele tanımliyorsunuz sonra bu günduz, bu da gece kaplamasidir diye.
Gece kaplamasıni gündüz kaplamasınin bir kopyasini alıp onu değiştirerek yapmanız tabii ki en mantıklısi.
Mutlu ÇETiNKAYA
BURSA
Mutlu'nun yazdıklarına ilaveten:
Sketchup üç boyutlu modelleme programıdır. Sketchup'ta resim üretemezsiniz , model tasarlarsınız.
Sketchup ile birlikte gelen pek çok basit resim dosyası vardır, bunları modellerinizde elbette kullanabilirsiniz. Siz sanırım gunduz resmini kendiniz hazırlamadınız ve bu "stok" resimleri kullanıyorsunuz.
O halde kullandığınız resimleri photoshop veya paintshop pro ile açıp gece nasıl görünmesini istiyorsanız o hale getirip gece resmi üretebilirsiniz.
Yaptığınız objenin gece nasıl göründüğünü sadece siz bilirsiniz. Yaptığınız binanın internetteki bulunan gece fotoğraflarından faydalanabilir veya gece nasıl gözüktüğünü tahmin edersiniz.Ama resminizi otomatik geceye dönüştürme olayını beklemeyin lutfen bunu siz yapacaksınız. Gerçek hayatta da binaların ve objelerin görüntüsü birbirine benzemez. Aldıkları ışık ve üzerindeki aydınlatmalar, panolar, pencere içi ışıklandırmalar ve bunların renkleri hep farklıdır.
Gunduz resmini baz alarak gece resmi üretmek için biraz photoshop veya paintshop pro bilmeniz veya öğrenmeniz gerekecektiri.
Konu biber tarafından (17-04-2015 Saat 13:33 ) değiştirilmiştir.
Murat hocam ben gece ışıklandırması konusunda hiç bir şey bilmediğimden elimdeki en sağlam kılavuz sizin bu 5 maddeniz.
İlk cümleniz can simidi adeta...
Ben aşağıdaki bu maddeden; "SketchUp ile oluşturmuş olduğun bina resmini ModelConverterX ile aç" anlıyorum.
2. maddenin ilk 4 adımında sorun yok...
Film burada kopuyor !
Bu noktada Mutlu hocamın; "Gece kaplamasıni gündüz kaplamasınin bir kopyasini alıp onu değiştirerek yapmanız tabii ki en mantıklısi." sözüne binaen .jpg uzantılı gündüz kaplamalarımın birer kopyasını alıp, uzantılarını _LM.jpg yaptım ama yine olmadı.
İzlemiş olduğum bir videodan aklımda kaldığı için;
Material editor/Properties/Textures/Nightmap texture satırı default olarak boş geliyor. Videoda bu satırda dosyanın yolu gösteriliyordu. Ben de bu _LM uzantılı dosyayı gösterdikten sonra "Apply" yapmayı denedim ve 2. satırlarda resimler nihayet oluştu.
Siz sürekli beni PhotoShop ya da PaintShopa yönlendiriyorsunuz ama ben sizin bu 5 maddenize kilitlendiğimden, 2. maddeyi aşamadığımı da yeterince iyi anlatamadığımdan konu uzadı.
"Stok" resimler konusu ise şöyle; asıl scenery çalışmamda hem stok kaplamalar hem de kendi jpg resimlerim var. Yalnız ben şu anda öğrenme amaçlı daha basit bir bina üzerinde ışıklandırma deneyeceğim ve bu binada kaplama olarak 4 material kullandım, 4'ü de stok resim.
Şimdi bu kaplamaları Paint Shop'da ışıklandırmayı deneyeceğim.
Eğer takılacak olursam yine bu konu altından soru(n)larımı paylaşırım
Sabırla sorularımı cevaplandırdığınız için, ikinize de teşekkürler ediyorum...
Adnan YILMAZ
___DST718___
Asla birilerinin umudunu kirma, belki de sahip olduklari tek sey odur...